søndag 25. august 2013

Diverse fra Reine - Å

Oppholdet i Lofoten er nå over og turen har gått videre til Bodø. Jeg fikk dessverre ikke utnyttet dagene slik jeg hadde håpet på forhånd.
Det startet med at jeg hadde planlagt en tur med ferga som går på Reinefjorden. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ta en tur tur over fjellet og til yttersiden av fjellene. Ferga ville da gått kl 1100 og returen ville vært ca kl 1530. Slik gikk det ikke til. Da jeg fikk rommet, tok jeg meg en bedre dusj og slappet litt av. Siden jeg ikke hadde all verdens mat til å smøre med niste, reduserte jeg allerede her turen til kun å være en rundtur med ferga. Dessverre somlet jeg litt for mye på rommet, og presterte å komme ett minutt for sent til ferga. Bestemte meg da for ferga som gikk senere på dagen og være med en rundtur på denne. Det ble en kort tur til Å hvor jeg gikk og ruslet litt før jeg dro tilbake til Reine. Det fantastisk flotte været som var på morgenen, var også tildels blitt borte da mye skyer var trukket innover fjellene. Kjøpte inn endel mat og dro på rommet og la meg ned og sov en stund og våknet med kraftig hodepine. Her skrinla jeg tur nr 2.
Deretter var det veldig dårlig nettforbindelse på rommet jeg hadde fått tildelt. Jeg måtte sette meg utenfor resepsjonen for i det hele tatt å få sjekket rutetider og hoteller. Og med det hodepine jeg hadde, oppfattet jeg fergerutene feil og snudde derfor opp ned på ruten. Dette på tross av at jeg hadde god forståelse for tidspunktene før denne sjekken. Trodde at ferga mi til Bodø gikk tidlig neste formiddag. Stod derfor opp tidlig og stilte meg i fergekøa til Bodø. Selv om jeg så at andre biler som kom, snudde, skjønte jeg ikke at dette hadde sammenheng med tidspunktet for avgangen til ferga. Hadde jeg sjekket litt bedre her, kunne jeg denne formiddagen iallefall fått meg en tur rundt Reinefjorden, meg istedet stod jeg på stedet hvil til fergemannskapet kom for å selge billettene. Og da ble det nok en tur til Å. Denne gangen dro jeg ut på bergene og satte meg en stund da dette var en flott og varm sommerdag med sikkert godt over 20 grader. Koste meg skikkelig der, men irriterer meg noe over hvor hodeløs jeg har vært.











 


Ikke samme været som tidligere på dagen da fjellene speilet seg i sjøen.



Morsomt interiør på Sakrisøya, en av de få plassene som var åpen og hvor jeg spiste ei fiskesuppe tidlige på dagen.




På bergene utenfor hostellet ble middagen inntatt. Jeg hadde trodd at restauranten på Hamnøy var åpen, men som så veldig mye annet i Lofoten, var denne stengt for sesongen. Det meste stoppet forrige helg. Men var ikke verst denne utsikten da, men kunne vært litt mykere å sitte og litt flere retter å velge mellom




Her spiser jeg frokosten min mens jeg venter på at ferga skal gå. Og det på en tom plass da de andre som kom samtidig som meg (eller etter meg), kjørte avgårde. De forstod fergeruta bedre enn det jeg gjorde.




Og her koser jeg meg i varmen på bergene ute på Å

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar