tirsdag 4. juni 2013

Phang-Nga Bay Discovery del 1 - kanotur gjennom mangroveskogen

Dette har vært en begivenhets rik dag. Opplevelsene har stått i kø og mesteparten av dagen har vi vært heldig med været. Guiden vår kommenterte det med været flere ganger i dag - hvor bra været var i dag til denne utflukten. Verken for dårlig eller for varmt. Det kom noe styrtregn da vi var på James Bond Island, men ellers var det oppholds.

Vi startet med padling gjennom mangroveskogen der hvor vi ble padlet inn igjennom huler og viker. Enkelte steder når det ikke var andre båter enn den jeg satt i, var det helt stille, andre steder hørte vi kun fuglekvitter, mens andre steder igjen var det en drøss med andre båter og lyder deretter.

   
 

  


Tett, tett inn til land padlet de kanoene. Jeg følte meg ikke helt trygg hele tiden, og tenkte spesielt på kamerautstyret jeg hadde med meg (som ikke er vanntett). Det jeg tenkte mest over, var at de kunne kjøre inn i bergveggen og sprekke kanoen. Men turen gikk bra, og jeg sitter igjen med en kjempeopplevelse. Turen foregikk også mens det var lavvann. Mange av stedene er det ikke mulig å komme under når sjøen flør.

  





  



Under de lille glipa båten nedenfor er på vei under, kom vi akkurat fra. Alle måtte legge seg helt ned for å komme gjennom hullet.








     




På første bildet under viser den flinke guide vår, mens på det andre her vår tålmodige båtfører også med.

  


  

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar