onsdag 12. juni 2013

Regndag - og strømløs

Våknet i dag til en grå og regnfull dag. Strømmen har også vært borte store deler av dagen i dag, og da også internett - og også vannet. Det betyr ikke at det har vært storm i dag, det er mer det at strømnettet nesten ikke tåler regn en gang uten å falle ut. Og kraftige byger av regn har de jo rett som det er her. Så det forteller vel sitt hvor ofte strømmen er borte her.
Selv om det var dårlig vær i dag, tok jeg meg noen gåturer rundt omkring. Tenkte jeg skulle prøve å ta bilder av sjøen når det var høyvann. Det var ikke så verst været da jeg gikk ut. Så regnkepet la jeg derfor nede i veska. Da jeg kom frem til stedet jeg hadde sett for meg, kjente jeg et par regndråper idet jeg startet å ta bilder. Og i neste sekund var det som om noen stod og tømte bøtter med vann over hodet mitt. Det var fra 2 dråper til en foss på ett sekund. Jeg hadde ikke vært våtere om jeg hadde hoppet ut i sjøen enn det jeg ble på kun sekunder. Så regnkepet gjorde nytten sin det der det lå i veska. Snakk om amatør.






Her har sjøen begynt å trekke seg noe tilbake. Den er ikke lenger på sitt høyeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar