fredag 14. juni 2013

Massasje


Og for ikke å glemme så er det et Must når man er i Thailand; MASSASJE. Det er helt utrolig hvor billig og bra massasjen er. Man får en helt time f.eks oljemassasje for 300 baht. Det vil si ca 60 norske kroner. Og ja, det er en heeeel time - minst.

Men så må det sies at en "normal" lønnsinntekt her i Thailand er på ca  7000 Baht pr måned. (hva jeg har hørt her)


Eller som denne informasjon sier hentet fra: http://www.vikingpattaya.com/index.php?pageid=149Gjennomsnittslønn per måned i landbruk var 2.800,97 baht og bygningsarbeidere hadde gjennomsnitt 4.453,57 baht. En normal hushjelp hadde 4.154,70 og en ansatt i hotell og restaurantbransjen hadde 5.131,83 baht per måned.



Her er dama jeg har tilbringt mange timer sammen med her i Thailand. Når jeg kommer på en ny plass, tar det litt tid før begynner å bruke tilbudene rundt meg. Så var det også med massasje. Selv om det kryr av tilbud. Blant annet var jeg innom et minimarket den første hele dagen jeg var her nede. Selv på minimarkedet ble jeg spurt om jeg ønsket massasje, for hun som hadde butikken, hadde massasje i tillegg fortalte hun meg. Men fra den dagen jeg tok massasje første gangen, har jeg daglig vært innom og tatt meg en velværetime. Jeg reiser hjem i morgen, men det først ut på ettermiddagen. Derfor rekker jeg godt en time med henne i morgen også.



Og her er en del av den herlige gjengen på hotellet jeg har bodd på; Fanari Seafront. Det har vært en fantastisk gjeng som har gitt service hele tiden - selv de dagene jeg var eneste gjest på hotellet. Jeg har kun positivt inntrykk av absolutt alt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar