lørdag 8. juni 2013

1 Phi Phi Island Tour

Så er turen kommet som jeg hadde gledet meg veldig til - Phi Phi Island - paradisets øy. Og ja; det var flott der, men veeeeldig folksomt på de plassene vi ble vist. Og dette er of-sesong - eller vinter som de sier her. Skal man på slike flotte øyer som dette, bør det være for flere dager. Ikke en slik turbotur hvor man skal se litt av alt og springe fra plass til plass.

Da har jeg mer enn nok paradis her i Bang Niang i Khao Lak. Jeg går 2-3 minutter og kommer til en drømmeplass uten like . og som jeg har for meg selv. Men nok om det. Nå skal jeg vise plasser fra Phi Phi Island.

Turen startet i båthavnen i Phuket. Og der kan man si det lå noen penger. Båtturen fra Phuket tok ca 1 time utover og turen gikk forbi forskjellige små øyer hvor båter lå oppankret. Vårt reisefølge bestod av mellom 20 og 30 stk antar jeg. Folk fra alle verdens kanter. Turen utover var en flott båttur.



En fra besetningen gikk rundet og filmet oss gjennom hele turen. Vi kunne få kjøpe cd-plate som vi ville få bringt til hotellet.






Turen tilbake var ikke like behagelig. Det var gassen i bånd selv om det var blitt krappe bølger og bølgene enten stod rett på eller enkelte ganger kom fra siden av. Så det ble en times tur med hav-rafting på kjøpet. Før vi startet tilbakekjøringen, var jeg trøtt etter en lang dag i sola. Men skal si jeg våknet fort. Det var å tviholde seg i det som var tilgjengelig i nærheten. Vi fløy opp og ned i over en time og var helt utslitte da vi kom til havn. Nesten utrolig at båten tålte denne belastningen. Det var umulig å ta bilder på vei tilbake. Og kanskje like greit det. Men jeg tok bilder da båten kjørte innover "veien" - kanalene - inn til Phuket. For de begrenset ikke farten nå heller. Jeg trodde ærlig talt at båten skulle treffe stolpene - men de unngikk dem med minst mulig margin. Tror jeg kunne berørt stolpene hadde det ikke vært for farten båten hadde og vi var forbi før jeg rakk og reagere.





Det var fantastisk godt å se båthavna i Phuket etter denne "hjemoverturen".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar