onsdag 5. juni 2013

Amazing 3 Temples - 1. Wat Tumprayanakarat




Turen denne dagen skulle gå til 3 ulike tempel. Gruppen av turister bestod av 9 tysktalende personer + meg. Nå var jeg så heldig at guiden vår var en svenske, så han tok stort sett først historien på tysk til de 9 tysktalende for så og ta en egen fortelling kun for meg. Jeg må si meg veldig imponert av guiden. Han glemte virkelig aldri å slå over til svensk og guide meg også.


Vi startet med tempelet Wat Tumprayanakarat.


Tempelet ble bygget oppe i hule i en bratt bergvegg. Nede på bakken var det ei klokke vi skulle slå på etter at vi hadde ønsket oss noe enten for oss selv eller for andre. I tillegg var det klokker oppigjennom når vi gikk trappene oppover.



    



Vi måtte så gå opp 120 trappetrinn for å komme til første nivå.
















På første platået mediterer gruppen og kneler foran en munk, og vi bøyer respektfullt unna i en halvsirkel.

 


Så ca 40 trappetrinn til, så nytes en praktfull utsikt grotten




Videre bar det innover grotteganger hvor vi fikk se forskjellige plasser for meditering og bønn. Inne i denne hulen tror jeg fuktigheten var så høy som det er overholde mulig den kan være. Det regelrett silte fra de fleste av oss. Her kunne guiden i tillegg fortelle at i dette området i Thailand er skogbrann så og si en umulighet pga fuktigheten som til enhver tid er.



 


Vi flyttet oss så til et nytt området med enda mer flotte omgivelser

    


    


Og tilslutt kom vi til denne flotte Buhda som satt med utsikt utover landskapet



   



Og trappene må jo også gås ned igjen...

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar